Marknadsföring & Distribution

Sprida medvetenhet eller stärka ditt varumärke?

Syfte & Mål

Vad är syftet med din annons?  Är det att sprida medvetenhet eller stärka ditt varumärke?
Är det att locka besökare till din webbshop och konvertera dem till köpare?  Eller kanske att få in fler besökare till din hemsida i syfte att få fler förfrågningar på uppdrag?

Oavsett hur dina mål ser ut ser vi till att göra en grundlig analys så att vi har klara uppsatta mål vi kan jobba mot!  Detta leder oss till nästa steg, strategi.

Strategi

När vi gått igenom målen för er planerade annonsering har vi en bra bild av hur din målgrupp ser ut och vad som attraherar och tilltalar dem. Det man oftast kommer fram till när vi tar fram en strategi är följande:

  • Målgrupp
    Vilken är vår målgrupp? Vad tilltalar dem? Vad vill dem ha?
  • Budskap
    Vad ska budskapet i annonsen vara och vad vill vi säga? Hur anpassar vi det till vår målgrupp?
  • Kanal
    I vilken kanal finns min målgrupp på? Är det Facebook, Instagram eller till och med andra kanaler?
  • Format
    Hur får vi ut vårt budskap på bästa sätt i kanalen/kanalerna vi valt? Vissa kanaler gör sig bäst med rörigt format medans vissa gör sig bäst med bildformat.

Nu när vi tagit fram en strategi som kartlägger hur vi ska nå din målgrupp på bästa sätt så går vi äntligen vidare mot det roliga steget, produktion och utförande!

Produktion & Utförande

Nu börjar den kreativa processen!  Här skapas magi i form av video, bild eller text som ska lyfta upp ditt företag och se till att ni når era mål!

Utvärdering & Underlag

Hur stor succé blev det?  Vi går igenom all statistik för er annonsering med er på ett lättbegripligt sätt och skapar en rapport som sammanfattar hela arbetet som ni kan ha som underlag vid framtida ekonomiska satsningar där ni behöver väga alternativ.

Dags att dra igång projektet?

Vi hjälper dig skapa framtidens varumärke!

Sprida medvetenhet eller stärka ditt varumärke?

Syfte & Mål

Vad är syftet med din annons?  Är det att sprida medvetenhet eller stärka ditt varumärke?
Är det att locka besökare till din webbshop och konvertera dem till köpare?  Eller kanske att få in fler besökare till din hemsida i syfte att få fler förfrågningar på uppdrag?

Oavsett hur dina mål ser ut ser vi till att göra en grundlig analys så att vi har klara uppsatta mål vi kan jobba mot!  Detta leder oss till nästa steg, strategi.

Strategi

När vi gått igenom målen för er planerade annonsering har vi en bra bild av hur din målgrupp ser ut och vad som attraherar och tilltalar dem. Det man oftast kommer fram till när vi tar fram en strategi är följande:

 

  • Målgrupp
    Vilken är vår målgrupp? Vad tilltalar dem? Vad vill dem ha?
  • Budskap
    Vad ska budskapet i annonsen vara och vad vill vi säga? Hur anpassar vi det till vår målgrupp?
  • Kanal
    I vilken kanal finns min målgrupp på? Är det Facebook, Instagram eller till och med andra kanaler?
  • Format
    Hur får vi ut vårt budskap på bästa sätt i kanalen/kanalerna vi valt? Vissa kanaler gör sig bäst med rörigt format medans vissa gör sig bäst med bildformat.

 


Nu när vi tagit fram en strategi som kartlägger hur vi ska nå din målgrupp på bästa sätt så
går vi äntligen vidare mot det roliga steget, produktion och utförande!

Nu när vi tagit fram en strategi som kartlägger hur vi ska nå din målgrupp på bästa sätt så
går vi äntligen vidare mot det roliga steget, produktion och utförande!

Produktion & Utförande

Nu börjar den kreativa processen!  Här skapas magi i form av video, bild eller text som ska lyfta upp ditt företag och se till att ni når era mål!

Utvärdering & Underlag

Hur stor succé blev det?  Vi går igenom all statistik för er annonsering med er på ett lättbegripligt sätt och skapar en rapport som sammanfattar hela arbetet som ni kan ha som underlag vid framtida ekonomiska satsningar där ni behöver väga alternativ.

Dags att dra igång projektet?

Vi hjälper dig skapa framtidens varumärke!